علم موسیقی

بهترین پلاگین‌ های پیانو در سال ۲۰۲۴

تنها با داشتن یک میدی کیبورد، می توانید صدایی مشابه با بهترین پیانو‌های بازار را تجربه کنید. برای مشاهده بهترین پلاگین‌ های پیانو با تنزو موزیک همراه باشید. 

پیانو از آن دسته ساز‌هایی است که خرید آن نه تنها هزینه زیادی را روی دست نوازنده می‌گذارد، بلکه نیازمند فضا و تجهیزات کاملی است و نگه‌داری و تعمیر آن نیز هزینه‌بر و سخت است. حال با پیشرفت تکنولوژی و بهبود کیفیت ادوات موسیقی، می توان صدایی بسیار مشابه با Grand Piano را از پلاگین‌ های پیانو و یک میدی کیبورد ساده مناسب دریافت کرد. در این شرایط، شما تنها به یک میدی کیبورد و یکی از پلاگین‌های پیانو زیر نیاز خواهید داشت. 

بهترین پلاگین‌ های پیانو

بهترین پلاگین‌ های پیانو

۱-Spectrasonics Keyscape

پلاگین Keyscape شرکت Spectrasonics را می‌توان یکی از جامع‌ترین پلاگین‌ های پیانو و  ساز‌های کلاسیک نامید. با استفاده از این پلاگین می‌توان به بانک صداهای ساز‌های مختلفی همچون Yamaha C7 ، یا پیانو‌های خاص شرکت‌های Rhodes و Wurlys دسترسی داشت. همچنین در صورت استفاده از نرم‌افزار Spectrasonics Omnisphere Suit، می‌توانید به راحتی این پلاگین را بر روی پروژه‌های خود پیاده سازی کرده و میدی کنترلر خود را با آن تطابق دهید. 

۲-Synthogy Ivory 3

این پلاگین با ضبط هزاران ساعت صدا در شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی از پیانوی Steinway Model D ساخته شده است و سمپل‌های آن، با دقت بسیار بالا و از ترکیب صدای چند میکروفن تهیه شده‌اند. همچنین شرکت Synthogy چندین مدل مختلف از پیانو ساز‌های مختلف را نیز به صورت جداگانه به فروش می‌رساند

۳-Native Instruments Definitive Piano Collection

شرکت Native Instrument که به واسطه ساخت پلاگین‌های متعدد آهنگسازی شهرت یافته است، کالکشن پیانو‌های Grand و Upright خود را در قالب پلاگین Native Instruments Definitive Piano Collection به فروش می ٰرساند. این مجموعه سمپل را می‌توان یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پلاگین‌ های پیانو در حال حاضر نامید که داشتن آن، برای هر نوازنده علاقه مند به پیانو الزامی است. 

۴- Spitfire Audio LABS Soft Piano

اگر شما هم به دنبال پلاگین پیانو مناسب و رایگان هستید، بهتر است نگاهی به Spitfire Audio LABS Soft Piano داشته باشید. SA Soft Piano از آن دسته پلاگین‌هایی است که به طور گسترده در صنعت سینما استفاده می‌شود و رایگان بودن آن، باعث شده تا استودیو‌های آهنگسازی کوچک از این پلاگین برای ساخت قطعات پیانو کلاسیک خود استفاده کنند. 

۵-Toontrack EZ Keys 2

Ez Keys از آن دسته پلاگین های پیانو خاص است که تنها از روی یک پیانو ضبط شده است. این پلاگین که بر اساس سمپل‌های بسیار با کیفیت پیانو Fazioli ساخته شده است، می‌تواند تمام نیازهای یک نوازنده به این پیانو را تامین کرده و همچنین امکانات متعددی برای ساخت موسیقی با پیانو را در اختیار وی قرار دهد. همچنین در این پلاگین، تعداد زیادی MIDI مرتبط با پیانو نیز گنجانده شده است. 

۶- Modartt Pianoteq 8

اگر به دنبال پلاگینی با پکیج سمپل پک کامل هستید، بدون شک گزینه Modartt برای شما ساخته شده است. شما در هنگام خرید این پلاگین، می‌توانید از بین سمپل پیانوهایی همچون Steinway Model B and D، Bechstein، Blüthner و چندین مدل پیانوی راک و هارپسیکورد انتخاب کنید. همچنین می‌توانید این پلاگین را به راحتی به نرم‌افزارهای آهنگسازی خود اضافه کرده و این بانک صدا را روی میدی کنترلر خود بارگذاری کنید. 

۷- Sonic Couture Hammersmith Free

پلاگین Hammersmith، یک پلاگین کاملا رایگان با بانک صدای عظیم ۴.۸ گیگابایتی است که صدای پیانوی Steinway Model D را با کیفیت بسیار بالایی سمپل کرده است. البته نسخه رایگان این پلاگین محدودیت‌هایی را نیز دارد و کاربر تنها می‌تواند به یک موقعیت میکروفن دسترسی داشته باشد و برای دریافت سمپل‌های موقعیت میکروفن متفاوت، باید نسخه پولی این پلاگین را خریداری کنید .

۸- Cinesamples Randy’s Prepared Piano

این پلاگین را می‌توان یکی از متفاوت ترین پلاگین های پیانو نامید. در این پلاگین، صدای پیانو با انواع مختلفی از چکش صدا یا شرایط مختلف استودیویی ضبط شده است. همچنین تیم Randy’s برای ساخت محصولی اکسپریمنتال و آزمایشی، لوازم و ابزار مختلفی را درون بدنه پیانو قرار دادند تا فشار وارده، صدای جدیدی را از این ساز تولید کند. در حقیقت اگر به دنبال پلاگین پیانویی با محوریت تجربه‌ای جدید دارید، این پلاگین برای شما ساخته شده است. 

۹- پیانو واقعی (بدون پلاگین)

بهترین تجربه برای داشتن صدای پیانوی کلاسیک، خود پیانوی کلاسیک است! اگر به دنبال دریافت صدایی مشابه پیانوی کلاسیک هستید و توانایی اختصاص دادن هزینه و فضا به این ساز را دارید، بهترین گزینه برای شما، خرید پیانویی مناسب است که می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کرده و حس و حال یک جنس اصیل را به شما منتقل کند. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا