علم موسیقی

۵ هنرمندی که اسم خود را از روی تجهیزات خود انتخاب کردند

بعضی اوقات تجهیزات موسیقی آن‌قدر جذاب هستند که آرتیست، اسم هنری خود را از روی اسم آن‌ها انتخاب می‌کند! 

بگذارید به دهه ۸۰ میلادی بازگردیم. زمانی که تجهیزات موسیقی و خرید آن‌ها به آسانی امکان پذیر بود و بسیاری از موزیسین‌ها و آرتیست‌های بزرگ دنیا، در این برهه زمانی خودشان رو به محبوبیت رساندند. 

حال بسیاری از این آرتیست‌ها، تحت تاثیر کیفیت و قدرت تجهیزات موسیقی خود، اسم گروه و یا اسم مستعار خود در صنعت موسیقی را با اقتباس از آن‌ها انتخاب کردند. 

 

۱- 808 State

Graham Massey در خاطرات خود، از اولین موسیقی این بند صحبت می‌کند. بر طبق گفته‌های وی، اولین موزیک  808State توسط یک دستگاه Roland SH-101 (با قیمت هزار دلار در سال ۲۰۲۳) که وی با قیمت ۶۰ دلار در سال ۱۹۸۹ خریداری کرده بود، ساخته شده است. وی سپس یک دستگاه Roland TR-808 را خریداری کرد که نقطه عطفی در تجهیزات استودیویی وی محسوب می‌شد و می‌توانست تمام نیازهای موسیقی وی را برطرف کند. علاقه وی به این دستگاه افسانه‌ای، باعث شد که اسم گروه موسیقی به 808State تغییر پیدا کند.

۲- Aphex Twin

جالب است بدانید که Aphex twin نیز اسم خود را از روی تجهیزات موسیقی خود انتخاب کرده است. وی بدون شک یکی از عجیب‌ترین هنرمندان موسیقی الکترونیک است. قصری که وی در آن زندگی می‌کند، در هر اتاق خود، یک استودیو کامل را جای داده است. وی قطعات موسیقی جدید خود را در خواب و یا در حال رانندگی تانک شخصی خود می‌نویسد. وی اسم خود را از روی یک بوستر سیگنال به نام Aphex Aural Exciter برداشته است و از این بوستر به عنوان یکی از بهترین لوازم موسیقی تاریخ یاد می‌کند.

۳-The Prodigy

 

بله درست خواندید! یکی از بهترین گروه‌های موسیقی الکترونیک و افسانه‌های کلاب، اسم خود را از روی تجهیزات موسیقی خود برداشته اند.

Liam Howlett در اولین تجربه ضبط استودیویی خود، یک نوار کاست از قطعه موسیقی ضبط شده را با Keith Flint و Leeroy Thornhill به اشتراک گذاشت. بر روی این کاست، عبارت Moog Prodigy نقش بسته بود که نشان دهنده سینتی‌سایزر سازنده این قطعه موسیقی بود. شگفت زده شدن اعضای گروه از این قطعه ساخته شده به حدی بود که باعث شد تا اسم گروه موسیقی به The Prodigy تغییر پیدا کند. 

۴- LFO

Mark Bell و Gez Varley چندین آلبوم فوق‌العاده را به صنعت موسیقی معرفی کردند و توانستند تا مسیر صنعت موسیقی الکترونیک را تغییر دهند. حال این گروه موسیقی در اوایل دهه ۹۰ میلادی، بسیاری از قطعات موسیقی خود را با استفاده از سینتی‌سایزرهای مختلف تولید کردند و این علاقه به سینتی‌سایزر، به استفاده از بخش LFO سینت‌ برای اسم گروه منجر شد. 

۵-Thomas Dolby

جایزه عجیب‌ترین نام‌گذاری هنری به Thomas Dolby می‌رسد. سازنده قطعات هیت She Blinded Me With Science و HyperActive، به صورت رسمی فامیلی خود را از Robertson به Dolby تغییر داده است و دلیل این موضوع را علاقه به تکنولوژی Dolby Atmos عنوان کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا