علم موسیقی

راهنمای خرید کامپیوتر مناسب آهنگسازی

در این مقاله قصد داریم به خرید سیستم کامپیوتری مناسب برای آهنگسازی پرداخته و نکات مهم آن‌را برای شما بازگو کنیم. برای اطلاعات بیشتر با تنزو موزیک همراه باشید. 

مطمئنا شما هم در هنگام خرید قطعات کامپیوتری یا کامپیوترهای از پیش ساخته، با سیل عظیمی از محصولات متنوع روبرو شده‌اید و این موضوع باعث سردرگمی شما در هنگام خرید شده است. در این مقاله، قصد داریم نکات مهم برای خرید کامپیوتر مناسب آهنگسازی را بازگو کرده و نحوه انتخاب درست قطعات را به شما آموزش بدهیم.

 

راهنمای خرید کامپیوتر برای ساخت موسیقی

راهنمای خرید کامپیوتر مناسب آهنگسازی

ساختن یک کامپیوتر مخصوص برای تولید موسیقی نیازمند توجه خاص به قطعاتی است که نرم افزار آهنگسازی مستقیما با آن‌ها درگیر می‌شود.. در اینجا به فاکتورهای کلیدی که باید در نظر بگیرید اشاره می کنیم:

۱- واحد پردازش مرکزی (CPU)

  • CPU مغز کامپیوتر شماست و مسئول اجرای تمام برنامه ها است. به همین خاطر، بهتر است در هنگام خرید این قطعه دقت بیشتری به خرج بدهید. 
  • نرم افزار تولید موسیقی برای کارهایی مانند ایجاد افکت های صوتی، پردازش سازهای مجازی و میکس کردن چندین ترک به CPU متکی است و اکثر پردازش‌های آهنگسازی، CPU-Based هستند..
  • برای تولید موسیقی، حداقل یک CPU با 4 هسته و سرعت کلاک 3 گیگاهرتز یا بالاتر در نظر بگیرید. تعداد هسته های بیشتر و سرعت کلاک بالاتر عملکرد روان تری را به خصوص هنگام کار با پروژه های پیچیده ارائه می دهد. البته! دقت داشته باشید که تعداد هسته نشانگر قدرت سی پی یو نیست و مدل آن، معماری پردازنده، لیتوگرافی و خیلی از مسائل دیگر در قدرت پردازنده دخیل هستند. بهتر است برای مقایسه قدرت پردازنده‌ها، یک یا چند بنچمارک از آن پردازنده را مشاهده کرده و قدرت آن را با دیگر قطعات مقایسه کنید. 
  • معمولا اکثر نرم‌افزارهای آهنگسازی به یک پردازنده دو هسته‌ای با دو رشته پردازشی نیاز دارند، اما این میزان برای مدیریت و طراحی پروژه‌های بزرگ، بسیار کم به نظر می‌رسد. 

۲- حافظه دسترسی تصادفی (RAM)

  • رم به عنوان حافظه کوتاه مدت CPU عمل می کند و به آن اجازه می دهد تا به سرعت به داده های پرکاربرد دسترسی داشته باشد. به همین خاطر، RAM روی مادربرد معمولا در نزدیکی سی پی یو نصب می‌شود تا میزان مسافت جابجایی اطلاعات نیز کاهش پیدا کند. 
  • نرم افزار تولید موسیقی به خصوص هنگام استفاده از سازهای مجازی و پروژه های پر از افکت، می تواند رم زیادی را اشغال کند.
  • برای تولید موسیقی حداقل 16 گیگابایت رم DDR4/DDR5  توصیه می شود. اما از آن‌جایی که اصولا سیستم عامل + برنامه‌های از پیش نصب شده روی سیستم عامل میزان زیادی از رم را به خود اختصاص می‌دهند، داشتن ۳۲ گیگابایت یا بیشتر برای استفاده حرفه ای یا اجرای همزمان چندین برنامه سنگین، ایده آل است.

۳- حافظه ذخیره سازی

  • برای نگه داشتن سیستم عامل، فایل‌های پروژه و نمونه‌های صوتی به فضای ذخیره‌سازی کافی نیاز دارید.
  • استفاده از درایو حالت جامد (SSD)برای ساخت قطعات موسیقی، ضروری است. SSD ها در مقایسه با هارد دیسک های سنتی (HDD) سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع تری را ارائه می دهند. این امر به معنای زمان بارگذاری سریعتر برنامه، پخش روانتر صدا و ذخیره سریعتر پروژه است. همچنین تمام فرآیند‌های دسترسی به فایل‌های سیستمی نیز با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد و به طور کلی، سیستم عملکرد سریعتری را از خود نشان می‌دهد. 
  • به دنبال یک SSD با حداقل 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشید. البته که این میزان تنها برای نصب نرم‌افزار آهنگسازی، پلاگین‌های مورد نیاز و بانک‌های صدای آن کافی است و برای هر چیز بیش از آن، باید فایل‌های خود را خارج از درایو ویندوز ذخیره کنید.. همچنین می توانید ترکیبی از SSD برای سیستم عامل و برنامه های پرکاربرد خود و یک HDD ثانویه برای ذخیره انبوه پروژه های قدیمی و نمونه های صوتی در نظر بگیرید چرا که قیمت HDD به مراتب کمتر از SSD بوده و برای کاربری آرشیو کردن، گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌رود. 

۴- صفحه نمایش

هرچند که خرید صفحه نمایش و مانیتور خوب، ربطی به قدرت سخت‌افزاری کامپویتر شما ندارد. اما این قطعه چیزی است که در تمام مدت کار کردن با کامپیوتر، در حال نگاه کردن به آن هستید. همین موضوع باعث می‌شود که مانیتور در عین این که در سیستم کامپیوتری تاثیر خاصی ندارد، اما به یکی از مهم‌ترین قطعات تبدیل شود. امروزه رزولوشن Full HD یک استاندارد پایه محسوب می‌شود و بهتر است اگر توانایی آن را دارید، مانیتوری با رزولوشن و پنل بهتر تهیه کنید. برای مثال یک مانیتور خوب 2K با پنل LCD، چیزی حدود ۲۰۰ دلار (۱۵-۲۰ میلیون تومان) برای شما هزینه خواهد داشت.

 

ملاحظات دیگر

  • سیستم عامل: هر دو سیستم عامل ویندوز و macOS گزینه های مناسبی برای تولید موسیقی هستند. ویندوز سازگاری سخت افزاری گسترده تری را ارائه می دهد و ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. macOS به دلیل ثبات و کاربرپسند بودن شناخته شده است، اما برای به دست آوردن این سیستم عامل، به ناچار مجبور به خرید مکبوک یا دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل هستید که هزینه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. 
  • کارت صدا (Audio Interface): خرید کارت صدای استودیویی، همان‌طور که از نامش پیداست، برای داشتن یک استودیوی خانگی ضروری است چرا که این وسیله محل اتصال تمام تجهیزات موسیقی شما به کامپیوتر است. خرید کارت صدای استودیویی برای تولید موسیقی ضروری است اما به طور کلی جزئی قطعات PC محسوب نمی شود.

کامپیوتر پیش ساخته در مقابل اسمبل شخصی

کامپیوتر‌های پیش ساخته، کامپیوترهایی هستند که توسط شرکت های بزرگ سازنده قطعات کامپیوتری اسمبل شده و به عنوان یک پکیج قابل استفاده و آماده کار به فروش می‌رسد. خرید کامپیوتر از پیش ساخته برای مصارف آهنگسازی، تنها مزیت راحتی در خرید و عدم پیچیدگی در اسمبل را برای شما به ارمغان می‌آورد و در صورتی که اندکی با قطعات روز آشنایی دارید، خرید کامپیوتر از پیش ساخته به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چرا که در بسیاری از مواقع، قیمت کامپیوتر از پیش ساخته چیزی حدود ۵۰۰-۱۰۰۰ دلار بیشتر از حالت خرید قطعات به صورت جداگانه تمام می‌شود. 

به طور کلی، اگر صرفه جویی در هزینه برای شما اهمیت دارد، از کامپیوتر‌های پیش ساخته دوری کنید.

 

بهینه سازی سیستم سخت افزاری برای مصارف آهنگسازی

دقت داشته باشید که خرید سیستم مناسب تنها بخشی از مسیر به شمار می‌رود. شما پس از خرید سیستم کامپیوتری مورد نظر خود، باید در ابتدا بانک‌های صدا و نرم‌افزارهای اهنگسازی خود را به درستی بارگذاری کنید و سپس با انجام اقدامات ذکر شده در این مقاله، به بهینه سازی سیستم سخت افزاری خود برای مصارف آهنگسازی بپردازید.

همچنین لازم به ذکر است که سیستم کامپیوتری نیاز به تعمیر دوره‌ای خاصی ندارد و صرفا نگه‌داری درست از تجهیزات و تامین محلی مناسب برای قرار گیری کیس، تامین تهویه مناسب برای محیط و استفاده از داست فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به کیس کامپیوتر، برای نگه‌داری از سیستم کامپیوتری کفایت می‌کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا