مشاوره و بررسی

بهترین اسپیکر های مانیتورینگ زیر ۵۰۰ دلار در ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم به بررسی اسپیکر‌های مانیتورینگ میان‌رده و ارزان قیمت پرداخته و قابلیت‌های آن‌ها را با هم بررسی کنیم. با تنزو موزیک همراه باشید.

 

به عنوان یک آهنگساز، نیاز به شنیدن تک تک جزئیات قطعه موسیقی و مانیتور کردن تغییرات آن، یکی از اصول اساسی این حرفه محسوب شده و خرید یک اسپیکر مانیتورینگ، به این قضیه کمک شایانی می‌کند.

در خرید اسپیکر مانیتورینگ، عوامل متعددی همچون جنس درایور، نوع اگزوز، کالیبراسیون مانیتور، نحوه ساخت و پرداخت و جنس بدنه اسپیکر و … نقشی کلیدی در کیفیت صدای خروجی اسپیکر را ایفا می‌کند. حال با توجه به این قابلیت‌ها، بگذارید نگاهی به بهترین گزینه‌های موجود در بازار با هزینه‌ای کمتر از ۵۰۰ دلار داشته باشیم. 

ذکر این نکته لازم است که قیمت‌های دلاری ذکر شده برای این محصولات، بدون احتساب هزینه حمل و نقل بوده و بسته به محل سفارش، این هزینه بسیار متفاوت خواهد بود. دلیل گران‌تر بودن محصولاتی همچون اسپیکر مانیتورینگ در ایران نیز به همین دلیل است، چرا که وزن اسپیکر‌های مانیتورینگ بسیار زیاد بوده و هزینه جابجایی و پست و ورود از مبادی گمرکی آن، تقریبا برابر با هزینه خود اسپیکر مانیتورینگ می‌شود. 

بهترین اسپیکر های مانیتورینگ زیر ۵۰۰ دلار در ۲۰۲۳

۱- KRK Rokit RP7 G4

از ان‌جایی که محصولات شرکت KRK هیچوقت وارد کشور ایران نشدند، این برند در بین موزیسین‌های ایرانی بسیار ناشناخته است. اما در بین موزیسین‌های دنیا، شرکت KRK به ساخت محصولات مقرون به صرفه با کیفیت بسیار بالا مشهور است و این موضوع نیز در مورد اسپیکر مانیتورینگ G4 این شرکت نیز صادق است. قدرت اصلی این اسپیکر به استفاده از EQ گرافیکی آن باز می‌گردد. همچنین استفاده از DSP در این اسپیکر مانیتورینگ، امکانات مختلفی را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. 

۲-Yamaha HS5 speakers

سال‌هاست که از عرضه اولیه اسپیکر مانیتورینگ HS5 شرکت Yamaha می‌گذرد و هنوز شرکتی نتوانسته تا در رده محصولات میان‌رده و مبتدی، اسپیکر مانیتورینگ بهتری را از این نمونه ارائه دهد. اسپیکر مانیتورینگ HS5 شرکت Yamaha، سال‌هاست که در صدر جدول‌های فروش قرار داشته و کیفیت صدای مثال زدنی در کنار امپلی‌فایرهای قدرتمند آن، این اسپیکر را به یکی از بهترین گزینه ها برای نوازندگان تبدیل کرده است. 

3-Presonus Eris E8XT

Presonus Eris E8XT

اگر اندازه کوچک HS5 برای استودیوی بزرگ شما کافی نیست، گزینه Presonus Eris E8XT مناسب شماست. این اسپیکر با درایور ۸ اینچی و قابلیت ارائه بیس بسیار پرحجم و Extended، پاسخگوی انواع نیازهای استودیوهای آهنگسازی متوسط و بزرگ است. کیفیت ساخت فوق‌العاده در کنار درایورهای مقاوم برزنتی، این محصول را به گزینه‌ای ایده آل برای استودیوهای آهنگسازی تبدیل کرده است. 

۴- Adam Audio T5V

اگر به دنبال کیفیت برتر و شفافیت بی نظیر هستید، بهتر است به دنبال محصولی از شرکت Adam Audio باشید. استفاده از توییتر های U-ART در کنار نحوه طراحی Class-D Two-way این اسپیکر مانیتورینگ، آن را به گزینه‌ای ایده آل برای موزیسین‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است. دقت داشته باشید که به دلیل استفاده از ووفر ۵ اینچی، بهتر است از آن در استودیوهای خانگی و کوچک استفاده کنید .

۵- IK Multimedia iLoud Micro

شاید در نگاه اول، این اسپیکرهای مانیتورینگ کوچک با اسپیکر‌های های-فای خانگی اشتباه گرفته شوند. محصول جدید شرکت IK Multimedia با درایور کوچک ۳ اینچی و قابلیت اکولایزر room-correcting خود، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که قصد هزینه زیادی برای مانیتور صدا را ندارند. در حقیقت در رده قیمتی ۲۵۰ دلاری، هیچ اسپیکری چنین کیفیتی را ارائه نمی‌دهد.

۶-M-Audio BX5-D3

M-Audio BX5-D3

اگر گزینه ارزان قیمت قبلی بیش از حد برای استفاده شما کوچک است، بهتر است نگاهی به M-Audio BX5-D3 داشته باشید.این اسپیکر ارزان قیمت برای تمامی شرایط موسیقیایی مناسب بوده و گزینه‌ای ایده آل برای خرید به جای اسپیکر های-فای محسوب می‌شود. در کنار داشتن بیس بسیار پرحجم و پوشش دهی بازه صدای کامل، این اسپیکر قابلیت‌های مانیتور صدا را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

۷-JBL One Series 104

اسپیکر One Series 104 شرکت JBL از چند جهت اسپیکری جذاب است که قابلیت‌های بسیار منحصربه فردی را ارائه می‌دهد. در وهله اول، این اسپیکر کاملا پرتابل بوده و می‌توان آن را به راحتی جابجا کرد. همچنین برای استفاده مولتی مدیا، می‌توان با استفاده از بلوتوث به آن متصل شده و از آن به عنوان یک اسپیکر های-فای استفاده کرد. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا