مشاوره و بررسی

معرفی برترین برند های گیتار در ایران

در این مقاله، به بررسی برند‌های گیتار موجود در ایران و معرفی برترین برندهای گیتار در ایران خواهیم پرداخت و نگاهی اجمالی به نقاط قوت و ضعف هر برند خواهیم داشت. 

خرید گیتار مناسب در بازار موسیقی ایران، همیشه به سختی صورت می‌پذیرد و هنرجویان و نوازندگان با مشکلات و موانع متعددی در مسیر خرید ساز، دست و پنجه نرم می‌کنند. حال فرآیند پیچیده انتخاب گیتار مناسب از بین هزاران محصول موجود در بازار را به این روند اضافه کنید تا متوجه پیچیدگی بیش از اندازه خرید سازآلات در ایران شوید. 

برند سازنده گیتار، همیشه عاملی کلیدی در تعیین کیفیت صدای و کیفیت ساخت گیتار به شما می‌رود. بر خلاف اکثر صنایع دنیا، محبوبیت یک برند در صنعت موسیقی به معنی کیفیت بالای محصولات آن بوده و داشتن فاکتور قیمت مناسب و رقابتی برای حضور در صنعت موسیقی، کافی نیست. این موضوع به این معنی است که شهرت و محبوبیت یک برند در صنعت موسیقی، به واسطه حضور آن در استودیوهای مختلف و ارائه قابلیت‌های منحصربه فرد ایجاد شده است و همین موضوع، اهمیت انتخاب برند مناسب گیتار را دو چندان می‌کند. 

معرفی برترین برند های گیتار در ایران

اکثر محصولات برند‌های معتبر دنیا، در بازار موسیقی ایران نیز حضور دارند و صرفا پیدا کردن محصول مورد نظر، ممکن است اندکی زمان‌بر و طاقت فرسا باشد. همچنین کمبود یک محصول در بازار ایران به کندی برطرف می‌شود و از این نظر، بازار موسیقی ایران یکی از بسته‌ترین و محدودترین بازارهای موسیقی دنیا به شمار می‌رود. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که سازی مانند گیتار را خریداری می‌کنید. در این شرایط، افزایش بودجه و هزینه‌ای بیشتر برای خرید گیتار بهتر کاملا منطقی به نظر می‌رسد، چرا که در بازار محدود موسیقی ایران، امکان تعویض ساز یا به روزرسانی آن تا حد زیادی وجود نداشته و خرید گیتار مناسب و با کیفیت، بسیار آینده نگرانه به نظر می‌رسد. حال در ادامه به بررسی و معرفی برند های معروف گیتار در ایرانپرداخته و نمونه‌های مشهور و پرفروش آن‌ها را معرفی کنیم.

گیبسون (Gibson)

از زمان تاسیس شرکت Gibson در سال ۱۸۹۴، محصولات این شرکت به عنوان معیاری برای سنجش کیفیت گیتار استفاده شده‌اند. گیتارهای تولیدی این شرکت توسط نوازندگان بی‌شماری در قطعات موسیقی سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و همین موضوع محصولات این شرکت را به گزینه‌ای ایده آل برای تمامی نوازندگان تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که تمامی گیتارهای تولیدی گیبسون در رده محصولات پرچمدار قرار گرفته و قیمت آن‌ها، قیمت محصولات پریمیوم بازار موسیقی است. برند گیبسون یکی از برند های معروف گیتار در ایران بوده و با سابقه حضور چند ساله در بازار کشورمان، به خوبی جای خود را در بین موزییسن‌های ایرانی پیدا کرده است و سالهاست که در نبرد برترین برند گیتار در ایران، شرکت گیبسون با رقبای قدرتمندی همچون فندر، پی آرس و شکتر در حال رقابت است و در سبد محصولات گران قیمت و گیتارهای با کیفیت در ایران، همیشه اسمی از محصولات شرکت گیبسون و فندر، به چشم می‌خورد. 

برای خرید گیتار گیبسون (Gibson) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

فندر (Fender)

ممکن نیست که لیستی از برند‌های برتر گیتار در ایران و جهان نوشته شود و از فندر (Fender) در آن لیست اسمی برده نشود. شرکت Fender با سابقه هفتاد ساله در تولید انواع مختلف گیتار، به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت موسیقی شناخته می‌شود.شرکت فندر کار خود را در سال ۱۹۴۶ با ساخت امپلی فایر گیتار آغاز کرد. پس از موفقیت و شهرت روزافزون امپلی‌فایرهای این برند در بین موزیسین‌های مختلف، شرکت Fender در سال ۱۹۵۱، نخستین نمونه از گیتار Precision Bass از سری Telecaster را روانه بازار کرد. پس از موفقیت این سری از گیتارها در بازارهای بین المللی، شرکت فندر در سال ۱۹۵۴ نخستین نمونه از گیتار الکتریک‌های سری Stratocaster را روانه بازار کرد. جالب است بدانید که محصولات دو خانواده Precision Bass و Stratocaster، در حال حاضر روی خط تولید فندر قرار داشته و خانواده محصولات پرچمدار این شرکت را تشکیل می‌دهند.

شرکت فندر با دارا بودن خط تولید کاملی از گیتارهای پریمیوم و بالارده، به عنوان شالوده و بنیان موسیقی راک شناخته می‌شود. محصولات این شرکت در استودیوهای آهنگسازی هزاران نوازنده و خواننده مختلف در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و گیتارهای فندر، در هزاران قطعه موسیقی ساخته شده در تاریخ صنعت موسیقی حضور دارند. بدون شک در انتخاب برترین برند گیتار در ایران، محصولات بالارده فندر در آن لیست حضور خواهند داشت. در سبد محصولات گران قیمت و گیتارهای با کیفیت در ایران، همیشه اسمی از محصولات شرکت فندر و گیبسون به چشم می‌خورد. 

برای خرید گیتار فندر(Fender) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

یاماها (Yamaha)

شرکت یاماها (Yamaha) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات موسیقی، سبد کاملی از گیتارهای مختلف را در اختیار نوازندگان قرار داده است. شرکت Yamaha برای هر سبک موسیقی و هر سطح نوازندگی، گیتار مناسبی را در بین محصولات خود دارد. گیتارهای کلاسیک این شرکت هرساله به عنوان بهترین محصولات برای نوازندگان مبتدی شناخته می‌شوند و محصولات پرچمدار آن، در استودیوهای آهنگسازی متعددی در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از شرکت یاماها می‌توان به عنوان برترین برند گیتار در ایران در حوزه گیتارهای کلاسیک و آکوستیک، از نظر فراوانی مدل‌ها و کامل بودن سبد خرید، یاد کرد. همچنین گیتارهای بیس شرکت یاماها، جزو گیتارهای با کیفیت در ایران محسوب شده و از آن‌ها به صورت گسترده در گروه‌های موسیقی ایرانی استفاده می‌شود.

 برای خرید گیتار یاماها (Yamaha) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

پی آر اس (PRS)

Paul Reed Smith به عنوان یکی از تاثیر گذارترین شخصیت‌های صنعت موسیقی در دنیا شناخته می‌شود. وی در سال ۱۹۸۵ نخستین نمونه از گیتارهای Custom شرکت PRS را روانه بازار کرد. کیفیت ساخت بسیار بالا در کنار ظاهر زیبا و صدای بسیار کوبنده و شفاف گیتارهای تولیدی وی، به سرعت توجه نوازندگان مختلف را به خود جلب کرد. پس از عرضه موفق نخستین نمونه از گیتار، Paul Reed Smith به مدت دوازده سال با همکاری مدیر عامل سابق گیبسون Ted McCarty، مدل‌های مختلفی از گیتارهای PRS را روانه بازار کرد که توانست این شرکت را به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیتار الکتریک Custom Shop تبدیل کند. محصولات شرکت PRS، کیفیت محصولات بالارده را با قیمتی مناسب و رقابتی در اختیار هنرجویان و نوازندگان قرار می‌دهند. در بین برند های معروف گیتار در ایران، گیتارهای شرکت PRS خلا بین محصولات گران قیمت و پرچمدار با محصولات میانرده را پر کرده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار نوازنده قرار می‌دهند. همچنین طراحی ظاهری و استفاده از چوب‌ها و فینیش‌های خاص در تولید گیتارهای این شرکت، ظاهر منحصربه فرد و متمایزی را به آن‌ها اعطا کرده است. 

برای خرید گیتار پی آر اس (PRS) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

اپیفون (Epiphone)

شرکت Epiphone کار خود را در سال ۱۸۷۳ با ساخت قطعات جانبی برای انواع سازآلات آغاز کرد. موسس این شرکت Anastasios Stathopoulos  پس از موفقیت کاستوم شاپ خود، مقر مرکزی شرکت را از شهر ازمیر امپراطوری عثمانی، به نیویورک امریکا منتقل کرد. در اواخر دهه پنجاه میلادی، شرکت گیبسون با خرید حق امتیاز تجاری و کارخانه این شرکت در لس آنجلس، این برند را به زیرشاخه‌ای از محصولات گیبسون تبدیل کرد. گیتارهای Epiphone کاراکتر گیتارهای Gibson را در قالب قیمتی مناسب در اختیار نوازندگان قرار می‌دهند. تمام فرآیند تولید گیتارهای این شرکت تحت نظر مهندسین شرکت Gibson صورت گرفته و صرفا هزینه‌های ساخت و مارکتینگ آن ها، به دلیل تولید خارج از خاک امریکا، کاهش پیدا کرده است. گیتارهای اپیفون شباهت بسیار زیادی با گیتارهای تولیدی گیبسون داشته و شمایل ظاهری و کاراکتر صدای آن‌ها نیز، مشابه گیتارهای بالارده شرکت گیبسون است. شاید بتوان گفت که برای نوازندگان سبک‌های موسیقی راک، Jazz، Blues و …، اپیفون برترین برند گیتار در ایران در رده قیمتی میانرده به شمار می‌رود. در حقیقت نوازندگان می‌توانند با خرید گیتار اپیفون مناسب با سلیقه خود، به کیفیت و شفافیت صدای گیتارهای گیبسون دسترسی داشته باشند. 

 برای خرید گیتار اپیفون (Epiphone) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

ای اس پی / ال تی دی (ESP/LTD)

شرکت ESP در سال ۱۹۷۵ توسط Hisatake Shibuya به عنوان یکی از تامین کنندگان قطعات جانبی گیتار در کشور ژاپن  تاسیس شد. پس از ایجاد دفتر نیویورک شرکت، محصولات کاستوم شاپ ESP راه خود را به بازار امریکا پیدا کردند. در جریان یکی از کنسرت‌های George Lynch افسانه‌ای، وی برای تعویض دسته گیتار خود، به یکی از فروشگاه‌های شرکت ESP در شهر نیویورک مراجعه می‌کند؛ در جریان بازدید وی از این فروشگاه، وی متوجه گیتارهای Custom Shop این شرکت شده و به تست یکی از این گیتارها مشغول می‌شود. کیفیت صدای فوق‌العاده این گیتار، وی را تحت تاثیر خودش قرار داد و پس از گذشت شش ماه، با همکاری مهندسین ESP، اولین نسخه گیتار سیگنچر این شرکت با همکاری George Lynch و با نام تجاری Kamikaze تولید شد. پس از موفقیت و محبوبیت این برند و همکاری با George Lynch، شرکت ESP به توسعه کاستوم شاپ و تاسیس کارخانه ساخت گیتار مشغول شد. جالب است بدانید که در حال حاضر، حدود ۲۰۰ نوازنده از بند‌های مختلف، در ساخت قطعات موسیقی خود، از گیتارهای شرکت ESP استفاده می‌کنند. 

شرکت ای اس پی به واسطه کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب محصولات خود، یکی از برند های پرطرفدار گیتار در ایران به شمار می‌رود و محصولات آن، در بین طرفداران موسیقی‌های راک و متال از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

برای خرید گیتار ای اس پی (ESP) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

شکتر (Schecter)

شرکت Schecter کار خود را با تولید لوازم جانبی با کیفیت برای گیتارهای Gibson و Fender آغاز کرد و پس از موفقیت بی‌نظیر این کاستوم شاپ، David Schecter موسس و بنیان‌گذار این شرکت، خط تولید برند اختصاصی Schecter را در کالیفرنا امریکا احداث کرد. گیتارهای Schecter کاراکتر صدای بسیار خاص و پرحجمی داشته و اکثرا توسط نوازندگان سبک‌های Rock و Metal مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی بدنه و کاراکتر صدای پرحجم و خشن گیتارهای این شرکت، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده آل برای نوازندگان موسیقی راک و متال مدرن تبدیل کرده است.

شرکت شکتر به واسطه حضور گسترده در موسیقی متال دنیا، به سرعت توانست خود را به یکی از برند های معروف گیتار در ایران تبدیل کرده و جای خود را در بین موزیسین‌های ایرانی پیدا کند. 

برای خرید گیتار شکتر (Schecter) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

آیبانز (Ibanez)

شرکت Ibanez در تاریخ صد ساله خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است. برندی ژاپنی که از کتابفروشی کوچکی در شهر ناگویا ژاپن، به یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات موسیقی تبدیل شد. گستردگی محصولات شرکت آیبانز در کنار کیفیت مناسب و قیمت رقابتی، این شرکت را به انتخاب مناسب نوازندگان تمام سبک‌های موسیقی تبدیل کرده است. تقریبا برای هر نیاز و هر رنج قیمتی، یک یا چند گیتار در سبد سازآلات شرکت Ibanez موجود است. 

شرکت آیبانز یکی از برند های پرطرفدار گیتار در ایران به شمار می‌رود و محصولات این شرکت، توصیه اول نوازندگان و موزیسین‌ها به هنرجویان، برای شروع روند یادگیری موسیقی است. محبوبیت بالای گیتارهای آیبانز باعث شده تا قطعات جانبی و سرویس‌های مورد نیاز گیتار، حتی در بازار آشفته موسیقی ایران، به آسانی صورت پذیرد.

برای خرید گیتار آیبانز (Ibanez)  و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

مارتین (Martin)

شرکت Martin توسط یک مهاجر آلمانی-امریکایی به نام Christian Frederick Martin، در سال ۱۸۳۳ در شهر نیویورک امریکا تاسیس شد. وی با ایده تعویض سیم‌های گیتار کلاسیک با سیم‌های فلزی، موفق به ابداع اولین گیتار آکوستیک دنیا شد؛ گیتاری که امروزه توسط میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا نواخته می‌شود. جالب است بدانید که ۱۹۰ سال پس از تاسیس این شرکت، شرکت مارتین هنوز هم توسط خانواده Martin اداره می‌شود. 

محصولات شرکت مارتین همیشه جزو محصولات بالارده بازار گیتارهای آکوستیک و کلاسیک بوده و بالاترین کیفیت چوب و متریال در ساخت آن‌ها استفاده شده است. 

گیتارهای آکوستیک شرکت مارتین، امروزه به عنوان معیاری برای سنجش کیفیت گیتار آکوستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و مارتین را می‌توان برترین برند گیتار در ایران از نظر کیفیت ساخت و کاراکتر صدای گیتار آکوستیک در نظر گرفت. 

برای خرید گیتار مارتین و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

آلمانزا (Almansa) 

شرکت Almansa در سال ۱۹۸۹ توسط گروه بزرگی از موزیسین های اسپانیایی، با هدف تولید گیتار‌های فلامنکو و کلاسیک با کیفیت  تاسیس شد. گیتارهای این شرکت جزو محصولات بالارده بازار محسوب شده و متریال به کار رفته در گیتار کلاسیک‌های Almansa، از بالاترین درجه کیفی بهره می‌برند. جالب است بدانید که تمامی پرسنل این شرکت، روند آموزش ساخت گیتار خود را در مجمع موسیقی شهر Madrid اسپانیا گذرانده‌اند.

گیتارهای تولیدی شرکت آلمانزا در رده قیمتی محصولات بالارده بازار قراره گرفته و هرکدام از محصولات تولیدی این شرکت در رده قیمتی خود، یکی از گیتارهای برتر در ایران به شمار می‌روند. با توجه به تولید سالیانه محدود گیتار توسط این برند، ممکن است پیدا کردن گیتار مورد نظرتان، نیاز به زمان و حوصله بیشتری داشته باشد.

برای خرید گیتار آلمانزا (Almansa) و مشاهده لیست قیمت محصولات این شرکت، بر روی این لینک کلیک کنید. 

بررسی و مقایسه برند های گیتار در ایران 

در بازار محدود برندهای گیتار در ایران، نوازندگان سبک‌های مختلف با گزینه‌های چندان زیادی روبرو نیستند و برای تهیه یک گیتار متناسب با سبک موسیقی، نیاز به بررسی و دقت در انتخاب محصولات به خوبی حس می‌شود. 

در مقایسه برند های گیتار در ایران، بهتر است به دنبال مدل خاصی از یک برند مشهور و شناخته شده بوده و آن مدل را با محصولات مد نظر خود، مقایسه کنید. برای مثال، ممکن است برای سبک موسیقی شما، گیتاری از برند‌های فندر، گیبسون و یاماها در بازار موجود باشد. در این حالت، با توجه به شهرت و اصالت برند‌های مورد نظر، می‌توان با خیال راحت به خرید گیتار مشغول شد. 

در انتخاب گیتار مناسب و خرید آن، بهتر است به نوع پیکاپ به کار رفته در گیتار، جنس چوب بدنه، نوع فینیش گیتار، ترمولو و سیستم قفل شونده آن و … توجه داشته و بر اساس آن، گیتار متناسب با سبک موسیقی خود را انتخاب کنید.

همچنین دقت داشته باشید که برند‌های معتبر دیگری همچون Caparison، EVH، Jackson، Cort، Sire، Squier، Music Man،Cuenca و … نیز در بازار ایران حضور داشته و محصولات آن، از درجه کیفی بسیار مناسبی بهره می‌برند و عدم اشاره به آن‌ها در این لیست، صرفا به دلیل محدودیت نوشتاری بوده و هیچ ارتباطی با کیفیت محصولات این برندها ندارد. 

 

نحوه خرید گیتار در ایران

پیش از خرید گیتار در ایران، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته  تا بتوانید خریدی هوشمندانه داشته باشید. 

  1. گیتاری را خریداری کنید که از نظر شما صدا، ظاهر و برند آن مناسب است. این موضوع که گیتاری در بین نوازندگان مختلف محبوب است، هیچ ارتباطی با سلیقه شما ندارد و در این مورد، سلیقه شما حرف نخست را می‌زند. البته پیش نیاز این موضوع، انتخاب گیتاری از برند‌های معتبر و شناخته شده در سطح بازار است. 
  2. خرید گیتار گران قیمت در ایران، بر خلاف همه جای دنیا امری منطقی است؛ چرا که فروش گیتار به سختی صورت می‌پذیرد و روند تعویض گیتار با مدل بالاتر، همیشه دردسرهای خودش را به دنبال دارد. از آن‌جایی که گیتار در صورت نگهداری درست، می‌تواند سالهای سال به فعالیت بدون نقص خود ادامه دهد، خرید محصولی با کیفیت و بالارده کاملا منطقی به نظر می‌رسد. 
  3. خرید گیتار دست دوم، در صورتی که با روند تست آن آشنا هستید و می‌توانید ایرادات گیتار را تشخیص دهید، امری کاملا منطقی است و به نوازندگان و هنرجویان تازه کار توصیه می‌شود. البته دقت داشته باشید که در صورت عدم وجود محدودیت در بودجه، توصیه ما خرید گیتار نو است.
  4. سایز گیتار اهمیت زیادی داشته و استفاده از سایز‌های غیر استاندارد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. حتی اگر قصد خرید گیتار برای کودکان را دارید، بهتر است گیتار سایز استاندارد را برای آن‌ها تهیه کرده و سعی در آموزش آن‌ها با گیتار سایز استاندارد داشته باشید. 
  5. در هنگام خرید به سلامت فیزیکی و ظاهری گیتار توجه داشته باشید. از آن‌جایی که گیتار وسیله‌ای مصرفی است، سالم بودن تمام اجزای آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تجربه کاربری نوازنده تاثیر بسزایی دارد. 
  6. همیشه سعی کنید محصولات اصلی را تهیه کنید. یک سیم گیتار تقلبی یا پیکاپ تقلبی، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به گیتار شما وارد کند. 
  7. از گیتار خود به خوبی محافظت کنید و در هنگام خرید آن، ابزار مورد نیاز برای تمیز کاری و نگه‌داری از گیتار را خریداری کنید. همچنین از فروشنده بخواهید تا نحوه درست نگه داری از گیتار و شرایط نگه داری از آن‌را برای شما توضیح دهد.  
  8. در هنگام خرید گیتار الکتریک، بهتر است در درون فضای فروشگاه، تجهیزات الکترونیک و کیفیت صدای آن را تست کرده و از سالم بودن اتصالات گیتار اطمینان پیدا کنید.
  9. دقت داشته باشید که برترین برند گیتار در ایران، برندی است که از پشتیبانی مناسبی برخوردار بوده و بالانس مناسبی بین کیفیت و قیمت در محصولات آن برقرار است. 

 

ارزش خرید گیتار در ایران

خرید گیتار در ایران به دلیل محدودیت‌های موجود در بازار و محدودیت‌های اعمال شده روی صنعت موسیقی، به سختی صورت می‌پذیرد و حتی حرفه‌ای ترین موزیسین‌ها و نوازندگان را دچار سردرگمی می‌کند. همین موضوع، اهمیت انتخاب گیتار درست و برند درست را دو چندان می‌کند. با توجه به هزینه‌های هنگفت برای خرید گیتار و عدم امکان تعویض آسان آن، خرید هوشمندانه گیتار باعث افزایش بهره وری هنرجو شده و خیال وی را از بابت کیفیت ساز، آسوده می‌کند. 

از آن‌جایی که گیتاری سازی با عمر طولانی است و در صورت نگه داری درست از آن، کیفیت آن در طول زمان دچار تغییر چندانی نمی‌شود، خرید گیتاری با کیفیت و داشتن خرید آینده نگرانه، منطقی به نظر می‌رسد. خرید گیتار در ایران و پیچیدگی‌های آن باعث شده تا روند تعویض ساز به آسانی انجام نشود.به دلیل همین موضوع، بهتر است سازی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن کیفیت مناسب، صدای آن نیز بر سلیقه شما منطبق باشد. 

با توجه به توضیحات ذکر شده، خرید گیتار دست دوم نیز می‌تواند تا حد مناسبی نیازهای شما را برطرف کرده و در هزینه‌های اولیه صرفه جویی کند. البته تشخیص ایرادات گیتار دست دوم، کار افراد خبره به گیتار و تعمیرکاران حرفه‌ای است و در صورتی که به صدای گیتار و ایرادات رایج آن آشنا نیستید، بهتر است گیتار مورد نظر خود را به یک تعمیرکار نشان داده و یا با کمک موزیسینی خبره، ساز دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنید. 

به طور کلی، به دلیل پیچیدگی روند خرید ساز دست دوم و امکان ایجاد ایراد در آینده، توصیه ما در اکثر شرایط، خرید گیتار نو و آکبند است. 

همچنین خرید گیتار ارزان قیمت از برندهای متفرقه حتی به هنرجویان مبتدی توصیه نمی‌شود. دقت داشته باشید که خرید گیتار ارزان قیمت از برندی متفرقه، ممکن است در ابتدا به عنوان صرفه‌جویی مالی تلقی شود، اما ایرادات ایجاد شده برای آن گیتار در طول زمان، کیفیت صدای پایین‌تر آن نسبت به بقیه گیتارها و نیاز به تعویض آن در کوتاه مدت، باعث افزایش هزینه کلی شما خواهد شد. از آن‌جایی که گیتاری با برند متفرقه، احتمالا کیفیتی در حد محصولات استودیویی ندارد، در نهایت نوازنده مجبور به تعویض گیتار و هزینه کردن برای خرید گیتاری با کیفیت‌تر خواهد شد.

به منظور رفع تمامی مشکلات ذکر شده و ارتقای سطح کیفی محصولات موجود در بازار ایران، شرکت تنزو موزیک با دارا بودن سبد کاملی از محصولات استودیویی درجه یک، در صدد پاسخگویی به نیاز بازار برآمده است. اصالت تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه تنزو موزیک، توسط این مجموعه تضمین می‌شود و تمامی خدمات پس از فروش آن، بر عهده فروشگاه خواهد بود. 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا