اخبار

آمار فروش شرکت Fender از کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری فروش در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهد

شرکت Fender در سال ۲۰۲۲ مجبور به بازگرداندن گیتارها و امپلی‌فایرهای مختلف به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار شده است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ویروس کرونا برای همیشه تاریخ بشریت را تغییر داد و این موضوع تمامی کسب‌ و کارها و صنایع دنیا را تحت تاثیر قرار داد. رفتن به کلاس موسیقی یا شرکت در یک کنسرت دیگر به سادگی گذشته نیست و هنوز نیز نگرانی های زیادی درباره شیوع دوباره یا جهش این ویروس وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا اولویت‌های انسان‌های برای هزینه تغییر کرده و نیاز مبرم انسان‌ها به تجهیزات موسیقی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. 

ما در دوران پاندمیک، ۱۶ میلیون نفر هنرجوی جدید در سرتاسر دنیا را تجربه کردیم و این واقعا به فندر کمک کرد. 

این صحبت‌های Matt Janopaul ، مدیر عامل فندر درباره تاثیرات کرونا روی بازار این شرکت است

بعد به ۲۰۲۲ می‌رسیم. جایی‌ که همه از پاندمیک خلاص شدند و تصمیم گرفتند که به تعطیلات برن و دیگه محدود به خانه نبودند و می‌توانستند درآمد رو جای دیگری خرج کنند. حالا دیگر فندر و گیتارها در اولویت نبودند و همین موضوع باعث شد که در سال ۲۰۲۲، ما مجبور به بازگرداندن گیتارها و امپلی‌فایرها به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار شویم.

این محموله ۱۰۰ میلیون دلاری، شامل ۶۰۰ هزار گیتار و ۲۰۰ هزار امپلی‌فایر می‌شود در کارخانه‌های امریکا، مکزیک و آسیای فندر تولید شده‌اند. این کاهش پیش‌بینی سود باعث شد که شرکت فندر در سال ۲۰۲۲، چیزی مابین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

وی همچنین از چالش‌های مرتبط با تورم جهانی و قابلیت ساخت محصولاتی جذاب صحبت می‌کند :‌

در مدیریت فندر نگرانی بسیار جدی وجود دارد. بعضی از قطعاتی که تا پیش از پاندمیک ۳۰ سنت هزینه داشت، حالا ۳۰ دلار هزینه دارد. این مسئله، باعث این میشه که ساخت محصولات جدید و نوآور، عملا غیر ممکن باشه.

 

البته بعد از گذشت یک سال و بهتر شدن اوضاع شوک بعد از پاندمیک، حالا شرکت فندر با عرضه سری جدید California و گیتارهای آکوستیک مختلف، توانسته تا ضررهای مرتبط با سال گذشته را جبران کرده و دومین سال مالی از نظر سود در تاریخ این شرکت را به ثبت برساند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا