اخبار

همکاری شرکت‌های Google و Universal Music، صدای خوانندگان مشهور را به هوش مصنوعی اضافه می‌کند

استفاده از صدای خوانندگان مشهور در قطعات موسیقی و استفاده از AutoTune برای بازسازی آن، جزو مواردی است که قوانین کپی‌رایت را نقض کرده و استفاده از صدای افراد مشهور در قطعات موسیقی یا محتوا، عملا ممکن نیست. 

حال شرکت Google در حال رایزنی با شرکت Universal Music است تا استفاده از صدای وکال خوانندگان مشهور در چت بات Google Bard را قانونی کند. این شرکت که حق استفاده معنوی از آثار خوانندگان مشهوری همچون Taylor Swift, Justin Bieber, Adele و … را در اختیار دارد، اخیرا به شکایت از تولید کنندگان محتوای متعددی مشغول است و سعی در جلوگیری از ورود هوش مصنوعی به صنعت موسیقی را دارد.

برای مثال، اخیرا قطعه موسیقی ساخته شده توسط هوش مصنوعی با صدای Drake و The Weekend، توانست تا در پلتفرم‌های پخش موسیقی به ۱ میلیون بازدید دست پیدا کند و پس از مدت بسیار کوتاهی، با شکایت شرکت Universal Audio از روی این پلتفرم‌ها حذف شد. 

انعقاد این قرارداد بین گوگل و UN، نه تنها باعث رشد انفجاری موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی خواهد شد، بلکه مرز‌های خلاقیت را نیز جابجا خواهد کرد.

احتمالا به زودی دو ابر کمپانی فعال در صنعت موسیقی یعنی Sony Music و Warner Music نیز به این ترند پیوسته و قرارداد مشابهی را با گوگل امضا خواهند کرد. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا