اخبار

یوتیوب از نقشه‌های خود برای استفاده از هوش مصنوعی پرده برداشت

اخیرا مدیر عامل سرویس اشتراک ویدیویی یوتیوب، از اساسنامه این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی پرده برداشت. با ما همراه باشید.

در طی سال گذشته، هزاران قطعه موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و همین موضوع فعالان این صنعت را به تکاپو انداخته است. این موضوع که یک فرد بدون هیچ دانش موسیقی، می‌تواند یک قطعه موسیقی کامل را ساخته و با استفاده از تکنیک Voice cloning، صدای یکی از خوانندگان مشهور را به عنوان وکال این قطعه موسیقی استفاده کند، تمام فعالان صنعت موسیقی را نگران کرده است. 

حال شرکت یوتیوب به عنوان یکی از سه پلتفرم برتر پخش موسیقی و برترین پلتفرم اشتراک ویدیو، از اساسنامه جدید خود برای قانونمندتر کردن هوش مصنوعی پرده برداشته است. 

Neal Mohan در قالب یک پست وبلاگ، از سه اصل اساسی این شرکت برای برنامه‌های آینده مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کرد.

اصل ۱ : هوش مصنوعی اینجاست و قرار نیست از زندگی افراد حذف شود. یوتیوب به عنوان بازیگر اصلی این صنعت، قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی به تقویت صنعت موسیقی پرداخته و به هنرمندان برای پیشرفت کارشان کمکم کند.

اصل ۲ : هوش مصنوعی عصر جدیدی را در تکنولوژی رقم زده است و قابلیت‌ها و موقعیت‌های بی‌شماری را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد.  هدف گوگل و یوتیوب، استفاده از این پتانسیل و افزایش سرعت رشد صنعت موسیقی است.

اصل ۳ : یوتیوب ارگانی پیشرو در صنعت موسیقی است و این شرکت بر اساس اصول مراقبت از هنرمندان و آثارشان بنا شده است. ما از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به این افراد و تشخیص محتوای تقلبی و ساخته شده با هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. 

همکاری با Universal Music Group

شرکت یوتیوب در همکاری با Universal Music Group، از برنامه همکاری جدید خود پرده برداشت. در طی این قرارداد، صدا و حق استفاده از آثار افرادی همچون Anitta, Björn Ulvaeus, d4vd, Don Was, Juanes, Louis Bell, Max Richter, Rodney Jerkins, Rosanne Cash, Ryan Tedder, Yo Gotti, و the Estate of Frank Sinatra، به سیستم هوش مصنوعی گوگل اضافه می‌شوند. حال این که تا چه اندازه می‌توان از صدا یا آثار این افراد در ساخت قطعات موسیقی جدید استفاده کرد، هنوز مشخص نیست. 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا