اخبار

مدیر عامل اجرایی Grammy شرایط استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی را تشریح کرد

بخش اجرایی مراسم Grammy از شرایط استفاده از هوش مصنوعی و شرایط برنده شدن این جایزه را تشریح کرد. برای اطلاعات بیشتر، با تنزو موزیک همراه باشید.

رشد فزاینده هوش مصنوعی و استفاده گسترده از آن در تمامی بخش‌های دنیای دیجیتال، داوران مراسم Grammy را بر آن داشته تا قوانین جدیدی را برای استفاده از هوش مصنوعی در قطعات موسیقی تولید شده، وضع کنند.

بر طبق گفته‌های مدیر اجرایی Recording Academy، قطعات موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی اجازه حضور در این مسابقات را خواهند داشت، اما به شرطی که بخش‌های اعظم موسیقی مورد نظر توسط یک انسان نوشته و ساخته شده باشد. در حقیقت استفاده جزئی از AI در ساخت موسیقی اشکالی ندارد، اما ساخت یک قطعه کامل موسیقی با استفاده از AI، باعث حذف خودکار این قطعه موسیقی از مسابقات خواهد شد. 

اجرای زنده با AI، باعث حذف شرکت کننده خواهد شد

وی همچنین پیرامون مبحث اجرای زنده، استفاده از AI برای ست‌آپ و اجرای کل قطعه موسیقی را اشتباه می‌داند و استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت یک اجرای زنده، باعث حذف شدن شرکت کننده خواهد شد. 

چرا با هوش مصنوعی در آهنگسازی مخالفت می‌شود؟

Harvey Mason Jr با اشاره به اهمیت‌ ابزارهای هوش مصنوعی و ابزارهای آهنگسازی، آینده صنعت موسیقی را در گروی پیشرفت هوش مصنوعی می‌بیند. اما به گفته وی، استفاده از هوش مصنوعی باعث از بین رفتن روحیه رقابت در بین موزیسین‌ها می‌شود و همین موضوع باعث شده تا از ورود قطعات موسیقی ساخته شده توسط هوش مصنوعی، جلوگیری شود. به همین دلیل، داوران اجرایی مراسم Grammy، پیش از فراگیری هوش مصنوعی در صنعت موسیقی، قوانین مرتبط با آن را تنظیم کرده اند. 

آیا قوانین در آینده تغییر می‌کنند؟‌

احتمالا قوانین Grammy برای قبول قطعات موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی، تا سال‌های زیادی دچار تغییرات بنیادین نشود و قطعات موسیقی ساخته شده توسط AI، جایی در این مراسم نخواهند داشت. البته در صورتی که کل صنعت موسیقی به سمت استفاده از هوش مصنوعی پیش برود، احتمالا داوران این جشنواره نیز به ناچار مجبور به تغییر قوانین خود خواهند شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا